Automatyzacja obsługi klienta
Co, jak i dlaczego?
czym jest i jak ją
zastosować w firmie
Automatyzacja w obsłudze klienta to cały zestaw narzędzi, technik czy procedur, które mają na celu zastąpienie powtarzających się czynności automatycznymi procesami. Zastosowane metody powodują uproszczenie oraz przyspieszenie kontaktu klienta z firmą co wpływa korzystnie na poprawę jakości wsparcia oraz efektywność pracy konsultantów.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii można zoptymalizować pojedyncze, proste elementy w obsłudze klienta (automatyczne przekierowanie rozmowy do dostępnego konsultanta infolinii) aż do kompleksowego zastosowania narzędzi w systemach typu omnichannel. Nie ma tutaj znaczenia czy powyższe procesy będą miały zastosowanie w małych jedno lub kilkuosobowych firmach czy dużych wielooddziałowych przedsiębiorstwach. Z Naszego doświadczenia wynika, że każda branża i każda firma posiada obszary obsługi klienta, które można usprawnić poprzez automatyzację.
Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć „bo wszyscy tak robią”, tylko warto dodać „dlaczego tak robią?”. Jak dowodzą badania automatyzacja przynosi:
nie musisz inwestować w dodatkowe systemy informatyczne lub zatrudniać kolejnych pracowników dedykowanych do poszczególnych powtarzalnych czynności,
Redukcja kosztów
1
Redukcja czasu
2
Redukcja błędów
system nie zgubi maila, nie zapomni odpowiedzieć na zgłoszenie lub przypomni, że mija czas na zamkniecie sprawy, to wszystko powoduje, że jesteśmy bardziej efektywni a klienci bardziej zadowoleni.
3
obsługi klienta – automatyzacja zapewnia skrócenie liczby i czasu obsługiwanych spraw przez konsultantów nawet o 65%, zgłoszenia, które są nieistotne z punktu widzenia firmy są „zamykane systemowo
Podsumowując, każda dobrze zarządzana firma powinna dążyć do poprawy jakości obsługi klienta, jednym z narzędzi jakie można do tego wykorzystać to właśnie implementacja narzędzi automatyzujących ten proces.
Korzyści płynące z automatyzacji wydają się oczywiste:
63% - 74%* wszystkich zgłoszeń nie wymaga obsługi pracownika
* informacje na podstawie analizy obsługiwanych w systemie ticketowym zgłoszeń w okresie 1.06 - 30.09.2021 (próbka 1 467 982 zgłoszeń).
Co automatyzujemy - najczęściej zajmujemy się powtarzającymi czynnościami
1
Jak mierzymy automatyzację - wskaźniki
2
Aby stwierdzić czy dany proces dobrze działa, powinniśmy ocenić jego skuteczność, możemy to zrobić, jeśli mamy do tego odpowiednie dane (statystyki, wykresy, porównania). Przykładowymi wskaźnikami, które pozwolą ocenić zastosowane procesy automatyzacji są:
Na podstawie analizy powyższych lub innych wskaźników możemy podejmować decyzje na temat zmian, modyfikacji systemowych czy szkoleń pracowników.
Narzędzia automatyzujące obsługę klienta
3
Poniżej przedstawiamy kilka wybranych możliwości jakie są dostępne w ramach systemów obsługi klienta oferowanych przez Debesis:
Integracje z systemami Bitrix lub Baselinker
Integracje z systemem InPost
Portal klienta
Aplikacja mobilna
Moduł analizy zgłoszeń
IVR
Debesis Sp. z o.o.
ul. Młynarska 39/4B
05-500 Piaseczno
+ 48 22 699 99 09
biuro@debesis.pl
© 2023 Debesis. Wszelkie prawa zastrzeżone.